Friday, July 2

آبادگران گره كور ترافيك تهران را گشودند!

اگر اين روزها گذرتان به خيابان هاي مركزي شهر تهران خورده باشد حتما با فضاي جديدي روبرو خواهيد شد . در بزرگراه ها جابجا مامورين جورواجور راهنمايي و رانندگي مسلح به باتوم و همچنين پليس هاي ويژه ضد شورش يك در ميان چيده شده اند. قوانين راهنمائي و رانندگي هم اين روزها خيلي سخت تر و شديد تر شده است . خلاصه اگرخوش شانس باشيد و بعد از گذر از اين همه نيروي ويژه و غير ويژه احياناَ به جرم مثلا دست در بيني كردن حين رانندگي متوقف و جريمه نشده باشيد حتما موقع پارك ماشين در كنار خيابان با مامورين لباس شخصي با پيراهن اغلب مشكي و بازوبند "پاركبان" روبرو مي شويد. (نترسيد آنها برادران انصار نيستند ). اين مامورين وظيفه دارند كه جهت ساماندهي و استفاده بهينه از فضاي پارك حاشيه خبابانها شما را راهنمايي كنند. به عنوان مشاركت در اين طرح شما بايد براي پارك در محل هميشگي كنار خيابان يك عدد كارت پارك خريداري نمايد . شما هم كه قاعدتا عجله داريد و زياد حوصله بحث وپرسشگري نداريد دست در جيب مبارك نموده و در راستاي بهينه سازي و ساماندهي ترافيك كمي مشاركت مي نمائيد .
در حقيقت نقطه اصلي اين طرح همان هوشمندانه همان مرحله ائي است كه شما براي پارك ماشين بايد وجهي بپردازيد. اين سوال كه دريافت پول از مردم براي پارك ماشين چه تاثير خارق العاده ايي در ساماندهي وكاهش ترافيك شهر دارد البته بي پاسخ مي ماند.!فقط كافي بود چنين طرحي در زمان مجلس ششم ارايه ميشد تا فرياد هاي فريبنده مردم دوستي آقايان از همه منابر و مصادر برآيد.

آبادگران راهيافته به مديريت شهري تهران خيلي فكر و مطالعه و بررسي كرده اند تا از ميان هزاران روش علمي و كارشناسانه مديريت ترافيك وحمل ونقل كه در كشورهاي پيشرفته و پسرفته دنيا اعمال ميشود , پليسي ترين و خشن ترين روشها را برگزينند . شايد نتيجه اينگونه طرح ها به اين بينجامد كه ديگر هيچ شهروندي جرات استفاده از خودرو شخصي در سطح شهر ويا حتي پياده روي ساده را نداشته باشد.شايد به اين دليل بعضي اينگونه اقدامات را با سالگرد حادثه 18 تير مرتبط مي دانند.
اگر در جاهاي ديگر دنيا براي كاهش بار ترافيكي شهرها ناوگان حمل ونقل عمومي گسترش كمي و كيفي فوق العاده ائي پيدا كرده است و يا منابع وادارات خدمات رساني در سطح جغرافيائي و زماني(كار 24 ساعته برخي ادارات) شهرها گسترده شده است و يا امكانات پستي و ارتباطات اغلب مراجعه به ادارات را كاهش داده است و يا توقفگاه هاي طبقاتي در سر تا سر شهرها بوجود آمده است و يا انومبيل هائي مناسب ترافيك و با مصرف سوخت كمتر و آلودگي كمت تر! توليد و جايگزين شده اند و يا .... ده ها روش ديگر. اما اينجا در راستاي زدودن هر گونه مظاهر غرب زدگي از چهره ام القراي اسلام به روش هاي علمي توجهي نميشود, فقط يك روش هميشگي اجرا ميشود :اعمال شديدترين قوانين و جريمه هاي رانندگي به همراه استفاده از خشونت عريان براي مقابله با متخلفان. اگر در گوشه وكنار شهر نحوه برخورد نيروهاي ويژه با رانندگان موتور سيكلت هاي ساخت كشور دوست وبرادر "چين" شما را متاثر كرد,زياد تعجب نكنيد زيرا آنگاه كه عده اي جوان متعصب حزب الهي بر آمده از هيات هاي مذهبي با حمايت مافياي قدت و ثروت و سوء استفاده از فضاي ياس آلود وعدم مشاركت مردم به مصادر مديريتي شهرها و كشور دست پيدا كرده باشند اين روشهاي پليس زياد دور از ذهن نيست

1 comment:

Anonymous said...

سلام آقای امین پور
ممنون از اینکه به وبلاگ من سر زدید.ودر مورد مطالب مرقومه شما بایستی عرض کنم که بزرگنمائی معضلات جامعه در حدی که مسئولین متوجه شوند و کمی در مورد راه حل اصولی فکری شود خوب و سازنده است .ولی به نظر حقیر کسی که انتقاد می کند بایستی پیشنهادی نیز جهت حل مسئله ارائه دهد.در این راستا نیز اگر اقدام نمائید مطلب را کامل کرده اید. و الا صحبت کردن در مورد نا خوشیها مانند کود ریختن پای علفهای هرز است. اگر هریک از ما در محدوده کاری خود دلسوزانه عمل کنیم
دنیا با صفاتر و زیباتر از آنچه هست ،خواهد بود
موفق باشید : بهاری